Najnowsze wiadomości

3 lutego 2023 21:23

Korzyści zdrowotne płynące z kiełków i kiełkowania w domu



Kiedy myślisz o zdrowej żywności, którą warto włączyć do swojej diety, nie możesz pominąć kiełków. Kiełki są określane jako "Bio-organiczna żywność generująca życie", ponieważ wspierają regenerację komórek w organizmie człowieka.

Kiełki są bogate w witaminy, minerały i białko, ale mają niską zawartość tłuszczu, dzięki czemu przynoszą ogromne korzyści zdrowotne. To właśnie z tego powodu kiełki są zalecane przez dietetyków do zdrowego odżywiania.

Korzyści zdrowotne płynące z kiełków i kiełkowania w domu

  • Reguluje wagę. Kiełki są więc koniecznością dla osób pilnujących wagi.
  • Spowalniają proces starzenia się
  • Poprawia odporność
  • Pomaga w detoksykacji
  • Poprawia trawienie, zwłaszcza gdy jesz ciężkie pokarmy, takie jak fasola.
  • Dostarczają paszy objętościowej i ułatwiają wypróżnianie
  • Odżywia różne narządy ciała, takie jak płuca i wątroba
  • Wysoka zawartość potasu
  • Niska zawartość sodu

Przygotowanie kiełków jest bardzo proste. Musisz namoczyć nasiona w pojemniku z wodą. Trzymaj je namoczone przez noc. Upewnij się, że objętość wody jest co najmniej trzykrotnie większa niż ilość kiełków. Rano należy przepłukać kiełki świeżą wodą i zawiązać je w miękką szmatkę (bawełnianą lub tkaną). Nasiona potrzebują 2-4 dni, aby wykiełkować. W lecie nie zapomnij skropić wodą szmatki, w której zawiązane są nasiona. Dzięki temu nasiona będą miały wystarczająco dużo tlenu i wody, aby wykiełkować.

Zauważysz, jak nasiona zmieniają się po wykiełkowaniu.

Być może zastanawiasz się, jak włączyć kiełki do swojej diety. Nasiona są zazwyczaj bez smaku, ale w sałatce smakują wyśmienicie.

Do przygotowania sałatki z kiełków potrzebujesz następujących składników -

  • 1 miska kiełków
  • 1 drobno posiekana cebula
  • 1 drobno pokrojony pomidor
  • sól i pieprz
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

Wystarczy wymieszać składniki i sałatka z kiełków jest gotowa. Być może zauważyłeś, że sałatka z kiełków nie wymaga żadnych specjalnych składników ani gotowania. W przypadku, gdy okaże się, że kiełki są trudne do pogryzienia, można je ugotować na parze w mikrofalówce lub parowarze. Kiełkowanie jest jednym z najlepszych sposobów na spożywanie surowej żywności. Możesz również dodać kiełki do dowolnej sałatki, takiej jak sałatka zielona lub sałatka grecka. Byłam tak głodna dziś rano, że zjadłam wszystko i zapomniałam zrobić zdjęcia sałatki z kiełkami :P.

Kiełki mogą być jedzone o każdej porze dnia, ale śniadanie jest najlepszym momentem na jedzenie kiełków. Odżywiasz swoje ciało wszystkimi potrzebnymi składnikami odżywczymi w pierwszym posiłku dnia.

Wesołych kiełków i szczęśliwej niedzieli