Najnowsze wiadomości

3 lutego 2023 20:35

Dieta makrobiotyczna dla utraty wagi



 

Mam nadzieję, że pamiętasz moje doświadczenia z dietą GM. W przypadku, gdy przegapiłeś, możesz przeczytać go tutaj. Dieta GM może z powodzeniem pracować dla niektórych, ale to nie było tak moje typy!

Szukałem kilka diet, oops Lifestyle, które mogę przyjąć łatwo żyć zdrowo i zrzucić wagę zbyt. Wysokie białko niskie węglowodany styl życia jest zawsze opcja. Podczas polowania na zdrowy styl życia, natknąłem się na Macrobiotic diety. Dowiedzmy się, co Macrobiotic dieta jest wszystko o!

Dieta makrobiotyczna dla utraty wagi

Makro oznacza "duży" lub "ogromny", Bio oznacza "Życie". Oznacza to, że dieta makrobiotyczna nie jest jedynie dietą, ale stylem życia. Macrobiotic Lifestyle jest wszystko o jedzeniu żywności bogatej w składniki odżywcze, które mają zrównoważone YIN / YANG właściwości. Czy myślicie, że mówię po chińsku ???? ? Tak, masz rację ???? !

Pokarmy YIN i YANG są podstawą makrobiotycznego stylu życia. W chińskiej filozofii, koncepcja yin-yang opisuje, jak pozornie przeciwstawne lub sprzeczne siły są ze sobą połączone i osiągają równowagę. Dlatego zaleca się spożywanie pokarmów, które mają zrównoważone właściwości YIN/YANG i unikanie pokarmów o skrajnych właściwościach YIN/YANG. Jeśli myślisz, że to trudne, to ja mówię - wcale nie!

Pokarmy YIN to melony, ogórki, arbuzy, banany, gruszki i brokuły. Uważa się, że te pokarmy ochładzają ciało.

Pokarmy YANG to chili, czerwona i zielona papryka, kawa, czosnek i cebula. Pokarmy te mają zdolność wytwarzania ciepła w organizmie.

Jeśli jemy pełnowartościowe, lokalne i sezonowe pokarmy, uzyskamy równowagę YIN i YANG. Ułatwię ci to jeszcze bardziej.

  • Spożywaj całą, lokalną i sezonową żywność
  • Unikaj przetworzonej żywności
  • Umiarkowane jedzenie dla przyjemności (przeczytaj swoje ulubione lody ???? )

Podział typowej diety makrobiotycznej

  • Pełne ziarna: 50%-60%. Mogą to być brązowy ryż, jęczmień, proso, owies, kukurydza, żyto, pszenica i gryka. Brązowy ryż jest najlepszy.
  • Świeże warzywa (i wodorosty): 25%-30%. Najlepsze z nich to kapusta, brokuły, kalafior, gorczyca, rzepa, rzepik, cebula i dynia. Kiedy próbowałem w Singapurze, wodorosty okazały się niesmaczne. Nie jestem pewien czy są łatwo dostępne w Indiach.
  • Fasola: 5%-10%. Fasola może być fasolą dzuki, ciecierzycą, soczewicą i tofu.
  • Ryby, orzechy, nasiona, owoce, miso/zupa fasolowa: 5%-20%
  • Zupa (przygotowana z powyższych składników)

Dieta zawiera kilka innych zasad, takich jak jedzenie tylko wtedy, gdy jest się głodnym, dokładne przeżuwanie pokarmu i utrzymywanie porządku w kuchni.

Produkty, których należy unikać w diecie makrobiotycznej

  • Cukier - biały, brązowy lub jakikolwiek inny cukier rafinowany
  • Sztuczne słodziki
  • Soki owocowe
  • Produkty mleczne, takie jak mleko, ser, śmietana, masło, ghee, jogurt i lody
  • Oleje rafinowane
  • Herbata lub kawa . Zasadniczo unikaj kofeiny! Zbyt wiele, by prosić ???? ? Możesz umiarkowanie pić herbatę/kawę. Możesz pić herbatę Dandellion.
  • Alkohol
  • Duże użycie przypraw
  • Biały ryż i biała mąka.
  • Żywność zawierająca chemikalia, konserwanty, barwniki i środki owadobójcze. Krótko mówiąc, unikaj przetworzonej żywności.

Czy uważasz, że można przyjąć Macrobiotic Diet for Weight Loss? Jeśli potrzebujesz więcej pomocy na Macrobiotic Diet , daj mi znać! Pytania? Pytaj!