Najnowsze wiadomości

6 października 2022 9:14

Porady dotyczące pielęgnacji włosów przed i po treningu



Na początek

Codziennie ćwiczę 1 godzinę treningu cardio (aerobik, zumba, bollyhop). Bardzo się pocę, ponieważ te sesje są zawsze rygorystyczne. Moje włosy są długie i falowane i zastanawiałam się jak dbać o nie, aby nie były brudne, tłuste, nie miały łupieżu i nie były suche/puszące się.

Początkowo (kiedy dopiero zaczynałam moje zajęcia) myłam je szamponem i odżywiałam dwa razy w tygodniu. Ale to mi nie pomogło. Zaczęłam raczej rozwijać łupież i suchość. Pomyślałam więc o wypróbowaniu różnych szamponów i odżywek dostępnych na rynku.

Pozwólcie, że wam dzisiaj opowiem... co zrobiłam, aby przezwyciężyć te wszystkie problemy.

Podstawowe wskazówki dotyczące pielęgnacji włosów

  1. Zwiąż włosy prawidłowo. Tak, aby nie przeszkadzały Ci w wykonywaniu rutynowych czynności.
  2. Zrób wysokiego kucyka lub kok. (Ja robię koczek, ponieważ mam długie włosy).
  3. Nie powinnaś robić bardzo ciasnego kucyka/koczka. Ponieważ pot sprawia, że twoje włosy są mokre i słabe, ciągnąc je mocno możesz łatwo złamać/wyrwać włosy.
  4. Po zakończeniu sesji treningowej, rozłóż włosy i pozwól im wyschnąć naturalnie. Nie susz ich. NIE...wielkie NIE...
  5. Otwórz włosy i użyj gumki do włosów, aby delikatnie pociągnąć włosy i pozwolić włosom swobodnie wyschnąć na końcach (osobiście lubię ten dodatek do włosów) i w ten sposób łatwo wyschnąć.

Jak myć włosy?

  1. Pot powoduje gromadzenie się kurzu i brudu na skórze głowy. Dlatego myj włosy co drugi dzień lub nawet codziennie. (niezależnie od tego, czy są to włosy długie, średnie czy krótkie).
  2. Pot sprawi również, że Twoje włosy będą się puszyć, dlatego zdecydowanie polecam Ci stosowanie dobrego szamponu i odżywki. Podzielę się z Tobą tym, co sprawdziło się na moich długich, falowanych włosach. Wypróbowałam szampon i odżywkę Sunsilk straight lock. To był cud dla moich włosów. Sprawił, że moje włosy są podatne na układanie, a jego zapach jest po prostu niesamowity.

Ten szampon i odżywka nie były jednak wystarczające dla moich (bardzo puszących się) włosów. Postanowiłam więc odżywić moje włosy henną. Nakładam więc hennę w proszku z twarogiem na włosy raz w tygodniu (robię to w niedziele). Powiem Wam, że henna sprawiła, że moje włosy stały się miękkie i jedwabiste (pomimo codziennego potu, brudu i łupieżu). Używam i osobiście lubię ozonowaną hennę w proszku. Zaufaj mi, uczyniła cuda dla moich suchych włosów.

Ocet jabłkowy jest również dobrą odżywką. Dodaj 2 łyżki stołowe octu do ciepłego wiadra z wodą. Innym prostym sposobem na kondycjonowanie włosów jest gorący zabieg olejowy. Podgrzej oliwę z oliwek i olej kokosowy i delikatnie nakładaj na pasma włosów.

Przycinaj włosy regularnie.(Tylko przycinaj..nie ścinaj 2 lub 3 cali)

Na koniec, nie używaj gorącej wody na włosy. To tylko sprawi, że twoje włosy będą jeszcze bardziej suche.

Co jeść, by mieć dobre włosy?

  1. Żelazo, białko i kwasy tłuszczowe Omega 3 są kluczowymi elementami dla lśniących włosów. (ya, zrobiłam małe badania...)
  2. Jedz zdrowo. Pamiętaj, aby włączyć jajka, ryby łososia, Amla, zielone warzywa do swojej rutyny żywieniowej.
  3. Pij dużo wody, aby utrzymać cię uwodniony.
  4. Chrup kilka orzechów nerkowca i włoskich. (Ja noszę pudełko z przekąskami z suchymi winogronami i kilkoma orzechami do mojego biura).

Tak więc drogie panie, mam nadzieję, że poznałyście kilka szczegółów dotyczących pielęgnacji włosów. Proszę podzielcie się z nami tym, co wypróbowałyście na swoich włosach.

Do zobaczenia następnym razem