Najnowsze wiadomości

3 lutego 2023 21:47

Obalanie mitów o odchudzaniu



Badania przeprowadzone w Australii wykazały, że liczba osób z otyłością gwałtownie wzrasta jak nigdy dotąd. Około 68% mężczyzn i 55% kobiet jest otyłych. Nie tylko dorośli, ale również dzieci stają się otyłe - około 25% populacji. Wiemy, że wiele problemów zdrowotnych jest związanych z otyłością lub niechcianego złego cholesterolu. Z tym szybkim wzrostem liczby, istnieje również wzrost ryzyka chorób wieńcowych, cukrzycy, itp.

Z tych powodów i stać się zdrowym, ludzie stale starają się zrzucić wagę, a najczęściej starają się to zrobić na skróty, ale te tylko spowodować uzyskanie większej wagi. Jeśli chodzi o utratę wagi, większość ludzi nadal myśli o czczo, diety, zmniejszenie ilości żywności. Oznacza to tylko, że jesteś usuwając niezbędne składniki odżywcze z diety, co prowadzi do przyrostu masy ciała. Wiele osób uważa również, że treningi mogą zmniejszyć wagę. To robi, ale istnieje kilka warunków, jak również. Istnieje wiele więcej mitów lub błędnych przekonań wśród ludności w odniesieniu do utraty wagi. Jednym z nich jest to, że robi coś w krótkim okresie czasu daje długotrwałe rezultaty. To nie jest prawda. Nie ma nic takiego jak magia. Te skróty mogą zrobić nic więcej niż złe dla organizmu.

Podobnie, istnieje wiele innych mitów, które są wymienione poniżej, aby uświadomić Ci fakty.

Kilka faktów do zapamiętania:

1. Nie ma skrótów do utraty wagi.

Bardzo pierwszy pomysł lub myśl, która przychodzi do głowy w odniesieniu do utraty wagi jest dieta. To zawsze prowadzi do problemów zdrowotnych w wielu przypadkach. Ludzie mają tendencję do zmniejszenia spożycia żywności i składników odżywczych. Nie ma żywności i kombinacji żywności, które zmniejszają tkankę tłuszczową magicznie. To jest po prostu to, że trzeba wiedzieć, które jedzenie niesie co i ile kalorii. Wiedzieć, ile kalorii bierzesz w dzień i dokonać zmian odpowiednio. Jedz zdrowo i dodaj trochę aktywności fizycznej do swojego stylu życia.

2. Niektóre tłuszcze w diecie powodują przyrost wagi

Wiedz, co jesz. Jeśli wyeliminowałeś z diety wiele produktów i spożywasz więcej tłuszczów niż węglowodanów i białek, prawdopodobnie przybierzesz na wadze. Tłuszcze są skoncentrowaną formą energii i niosą ze sobą dużo kalorii w porównaniu z węglowodanami. Rozważ tłuszcze roślinne lub rybne niż zwierzęce, ponieważ tłuszcze zwierzęce powodują tycie. Ponadto, tłuszcze roślinne i rybne są łatwo wykorzystywane przez organizm i jest mniej prawdopodobne, że będą się odkładać w postaci tłuszczu na brzuchu.

Nie oznacza to jednak, że możesz przyjmować nadmiar węglowodanów i białek. Nawet one odkładają się w postaci tłuszczu. Przyjmowanie kalorii więcej niż spalasz w ciągu dnia może spowodować przybieranie na wadze.

4. Jak dużo węglowodanów brać?

Biorąc niskie węglowodany może pokazać dobre wyniki w krótkim okresie czasu. Można zaobserwować względną utratę wagi. Z czasem, w dłuższej perspektywie, tempo utraty wagi względnie zmniejsza się. Biorąc bardzo niskie węglowodany z bogatym białka żywności i tłuszczów, zwłaszcza tłuszczów zwierzęcych będzie pokazać niezdrowe wyniki później. Unikanie żywności roślin jest ścisłe nie. Więc to jest zawsze zalecane do podjęcia umiarkowaną ilość węglowodanów z roślin i powięzi ryb wraz z dużą ilością białek roślinnych.

Weight Loss mity obalone

Istnieje wiele mitów związanych z jedzeniem i utraty wagi. Ważne jest, aby je poznać, jeśli planujesz rzucić trochę wagi.

1. Ziemniaki sprawiają, że jesteś gruby:

To było używane do myślenia przed, że cięcia węglowodanów, takich jak ryż, ziemniaki, itp. Ale rzeczywiście, węglowodany są głównym i preferowanym źródłem energii. Nie można go pominąć. Jednakże, można po prostu zmniejszyć spożycie węglowodanów. Kiedy pobierasz więcej energii niż twoje ciało wydaje, wtedy przybierasz na wadze. Jest to trudne, gdy jesz węglowodany w porównaniu do tłuszczów. Biorąc więcej ilości węglowodanów nie może sprawić, że grubsze, że łatwo, ale spożywanie tłuszczów może zrobić to bardzo łatwo.

2. Diety łączące pokarmy działają:

Istnieje wiele diet opartych na kombinacji żywności. Często uważamy, że układ trawienny nie może iść na połączenie żywności. Słyszy się również, że węglowodany zderzają się z białkami, co generalnie prowadzi do problemów z trawieniem i przyrostu masy ciała, podczas gdy nie jest to prawda. Te pokarmy razem mogą faktycznie pomóc naszemu układowi trawiennemu. Każdy składnik odżywczy pomaga innym w taki czy inny sposób. Nasz układ pokarmowy może łatwo rozbić wszystkie pokarmy, które bierzemy i dlatego należy unikać diet łączących pokarmy.

3. Śniadanie powinno składać się wyłącznie z owoców:

Czy naprawdę jedzenie samych owoców rano po długiej nocy pomaga w redukcji wagi? Jest to wielkie kłamstwo. To w rzeczywistości nie jest dobre dla zdrowia. Dzień powinien zawsze zaczynać się od zdrowego posiłku bogatego w węglowodany na początek dnia. Owoce są bogate w błonnik i witaminy, ale nie są bogate w węglowodany, które są bardzo istotne rano.

Tak więc było to kilka faktów i mitów na temat odchudzania.